Jahorina sky snow: Trijumf Danijela Lončarevića i Jelene Janežić

14.03.2023. | Skyrunning | 0 Komentara

Kao i prošle godine, sezona lige Skajraning Srbije i Crne Gore počela je na snežnoj lepotici trkom Jahodina sky snow.

Na stazi od 13 kilometara sa 1150 metara uspona i spusta okupilo se 130 takmičara iz 14 zemalja.

Ovo je drugo izdanje novog svetskog formata nebeskog trčanja, jedino u ovom delu Evrope koje je još prošle godine na premijeri osvojilo srca mnogih trkača.

Vremenski limit od tri sata i 45 minuta i početak rada skijališta, označili su kraj trke. Sunce je konačno dočekalo trkače, za razliku od prošle godine kad je bila ozbiljna magla, sneg i – 15 stepeni Celzijusa. Čak 122 takmičara je završilo trku u limitu (u obe konkurencije).

Odlučan da se u ovoj sezoni dokaže još više, Danijel Lončarević, pobednik Skajraning lige 2022, prvi je prošao kroz cilj u uzbudljivoj trci u jednoj od najjačih konkurencija do sada u kojoj su prva trojica stigla u razmaku od samo 30 sekundi. Lončarević je stazu prešao za jedan sat i 33 minuta, dok je 17 sekundi kasnije stigao Kristijan Stošić iz Beograda kao drugoplasiran. Na trećem mestu se našao Artem Rostovcev iz Rusije sa zastatkom od 14 sekundi iza Stošića.

Očekivao sam da budem među prvom petoricom i bio bih zadovoljan time. Znao sam da će biti teška trka, ali ne baš ovoliko. Možda je nekih trideset posto teža nego što sam očekivao. Bilo je ozbiljnih uspona, propadalo se kroz sneg, pogotovo na nizbrdicama. Bila je uzbudljiva trka. Kristijan, Artem i ja smo išli zajedno do poslednjeg spusta, koji je na oko dva i po kilometra do cilja kada sam ja “dao pun gas” i krenuo na sve ili ništa i to se isplatilo – rekao je za „3 čuke” Lončarević.

POVEZANE VESTI
Rostovcev i Šikanova se najbrže izborili sa izazovima na Sinjavini
Prokletije ispunile očekivanja – održano Evropsko prvenstvo u skajraningu
Ultra trail Stara planina održana deseti put – trkači dorasli još jednom izazovu
Skyrunning #9: Početak na Jahorini, jubilej na Staroj, kruna sezone na Prokletijama

On se ove sezone u potpunosti posvetio skajraningu, pogotovo što se Evropsko prvenstvo održava na Prokletijama (14–16. jul).

To veliko takmičenje je na našem terenu i možda je ovo i jedina prilika koju ćemo imati da se nadmećemo kao domaćini. Ja sam uvek trenirao neki sport, ali nisam išao do kraja i uvek me je kopkalo šta sam mogao da postignem ako dam 100 posto. Tako sam odlučio da se posvetim ove godine skajraningu i da vidim gde sam kada dam 100 posto – poručio je Lončarević i jasno stavio do znanja ostalima da će ove sezone biti jedan od favorita na trkama.

Kod dama do ubedljivog trijumfa došla je Jelena Janežić iz Beograda. Trku je završilal za jedan sat i 57 minuta. Drugu poziciju osvojila je Viktorija Keler (2:04), dok je treće mesto zauzela Jelena Borišić iz Čačka (2:08).

Prošle sezone sam bolesna došla na ovu trku i samo prošetala stazu. Jako mi se svidela i želela sam ponovo da učestvujem. Poslednjih godinu dana sam pojačala treninge jer sam počela da radim sa trenerom Markom Pavlovićem, tako da sam pripremljena krenula na Jahorinu. Spremila sam uspon, nizbrdice, imala sam dobru opremu… tako da sam trku odradila u dahu, baš mi je legla – rekla nam je Jelena Janežić, koja planira da se takmiči ove sezone i na Staroj planini i Lužnici u okviru Skajraning lige, a između toga će da nastavi da učestvuje na trkama sa preprekama, koje su joj specijalnost, pa je samim tim i počasni ambasador Spartan race-a u Hrvatskoj.

Treba istaći da je najmlađi trkač bio Marko Aleksić iz Babušnice, koji je sa 13 godina prešao celu stazu bez problema.

Ova trka održana je uz podršku Olimpijskog centra Jahorina, hotela Rajska dolina, Red bull BIH. i Kolibe Mladost.

Ovaj atraktivan i jedinstveni format nebeskog trčanja (skyrunning – skysnow) ostavio je nezaboravan utisak i na učesnike i na organizatore, ukazujući još jednom na koji način jedna sportska disciplina može da uravnoteži sport i turizam, ne ostavljajući za sobom ekološki otisak.

Sledeća trka u kalendaru je Ultra trail Stara planina 10. juna.